Selamat Datang Ke Kedai Online Kami:

Monday 4 November 2013

Jesus Adalah Muslim


Jesus adalah Muslim adalah salah sebuah buku terbitan PTS dan karya daripada Jaafar Siddiq.

Antara yang menarik didalamnya adalah :

Ajaran Jesus berkenaan Wuduk
" Nabi Musa , Nabi Harun , dan anak anaknya membasuh tangan dan kaki mereka dengan air daripada bekas itu. Mereka berbuat demikian setiap kali mahu masok ke dalam khemah pertemuan itu dan apabila mereka hendak mengadap Tuhan , seperti yang diperintahkan oleh Tuhan kepada Nabi Musa"

(Exodus , 40:31-32)

Ajaran Islam berkenaan Wuduk
"Apabila kamu hendak mengerjakan solat , basuhlah muka dan tangan kamu sehingga ke siku, dan sapu kepala serta kami kamu sehingga buku lali...."

(Surah al-Maidah , ayat 6)

======

Ajaran Jesus berkenaan Puasa
"Jangan sampai orang tahu kamu sedang berpuasa. Hanya Tuhan sahaja yang melihat dari tempat yang tersembunyi. Hanya Tuhan yang membalas amalan kamu."

(Mathew , 6:16)

Ajaran Islam berkenaan Puasa
"Ganjaran untuk orang berpuasa adalah Pahal dan Syurga yang dijanjikan Allah... Dalam hadis qudsi, Rasulullah menjelaskan " Sesungguhnya puasa hanya untuk Allah. Allah sendiri yang membalasnya."

( Direkodkan oleh Bukhari)

======

Ajaran Jesus berkenaan Sedekah
"....Tetapi sekiranya kamu memberi sedekah , janganlah diketahui tangan kirimu apa yang diberikan oleh tangan kananmu. Hendaklah sedekahmu itu diberikan secara tersembunyi. Tuhan Bapa yang melihat pekara yang tersembunyi akan membalasnya."

(Matthew , 6 :11)

Ajaran Islam berkenaan Sedekah
"Sekiranya kamu menampakkan sedekahmu , itu adalah baik sekali. Sekiranya kamu menyembunyikan dan kamu berikan kepada orang fakir , itu lebih baik bagi kamu. Allah akan menghapuskan daripada kamu sebahagian kesalahan - kesalahanmu. Dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan."

(Surah al-Baqarah , ayat 271)

=====




Harga : RM15.00 untuk Semenanjung Malaysia / RM 17.00 untuk Sabah dan Sarawak
Kini Buku Jesus adalah Muslim terdapat di Kedai Kami HARDIN HIJRAH DI GIANT TAMBUN..



Produk Berkaitan:

0 comments:

Post a Comment

 

Klik SINI Untuk Membeli Secara Online

X